martes, 24 de diciembre de 2013

Universitat Autònoma B 3 - 16 Badalona: una victòria per a la tranquil·litat de les festes.

Partit amb escassa història en què el Badalona ha estat superior en tots els aspectes: joc, físic, recursos de banqueta, etc. Un fet que Vicens Pascual ha aprofitat per donar minuts a jugadors menys mantenint un alt ritme de natació i fent valer la seva condició de favorit per jugar en el grup de candidats a l’ascens durant la següent fase del campionat. Naturalment, els universitaris no ha pogut seguir la intensitat, acusada per jugar en una piscina força ampla, i la distància a l’equador del partit era de quatre gols (2-6). Les dues primeres parts amb parcials de 1-3 i 1-3. El color badaloní ha dominar els dos primers quarts i 4 gols del boia Óscar Reloba, hàbil en els moviments i mesurat en les seves habituals faltes en atac, han posat l’equip visitant amb un còmode avantatge. Sergi Font i Isaac Tabuenca han contribuït a estirar el marcador fins al referit 2-6 amb xuts ajustats al pal llarg, marca de la casa.

El tercer quart encara ha agreujat les diferències establint un parcial de 0-6 gràcies als condicionants citats i l’aprofitament de diverses superioritats –6 al llarg del partit- i contraatacs del Badalona: per part d’Òscar Reloba, de Sergi Font i del capità “Flama” en un xut ajustat al pal curt. Un gol que maquillava les dues ocasions errades davant porteria al primer quart. Una situació semblant a la de Cisco Roqué, Jordi Esteve o Dani Muñoz que malauradament no van poder transformar les diverses ocasions disposades al llarg del matx, però que evidencien la intensitat i nombre d’atacs servits pels badalonins, així com la varietat de jugadors que van participar-ne.   

La darrera part va augmentar el ja esbiaixat marcador amb gols d’Isaac Tabuenca -que tancava una jornada gloriosa amb cinc dianes-, Sergi Font –que mantenia el seu ritme mitjà de hat-trick per partit- i Oriol Navarro a la boia, després d’una passada mil·limètrica de Martí Vinyoles. S’establia així e resultat definitiu, 3-16, amb un parcial de 1 a 4. Al final, doncs, victòria còmode amb un Badalona que recuperava pilotes al perímetre i tenia com a eix de la defensa a un Aaron Brea excepcional en el marcatge de boia. Naturalment, emparat per uns Jordi Pañella i Pol Albert segurs sota pals i reafirmant la seva qualitat. També, perquè no dir-ho, amb un arbitratge equilibrat i de nivell en les decisions dels dos equips, del que s’ha enyorat en partits més complicats. El proper 11 de gener el Granollers B visitarà la piscina badalonina, a les 19 hores. Bon Nadal i Feliç Any Nou.

1ª Part: 0-1,1-1,1-2,1-3
2ª part: 1-4,1-5,1-6, 2-6 (1-3)
3ª part: 2-7, 2-8, 2-9, 2-10, 2-11, 2-12, 3-12 (0-6)
4ª part: 3-13, 3-14, 3-15, 3-16 (1-4). Final 3-16

CN Badalona: Jordi Pañella, Sergi Font (3), Aarón Brea, Marti Vinyoles, Isaac Tabuenca (5), Cisco Roqué, Albert Ferrer “Flama” (1), Oriol Navarro (1), Oscar Reloba (6), Dani Muñoz, Jordi Esteve, Pol Albert.

Crònica cortesia de Vicens Pascual
Revisió i adaptació: Albert Ferrer “Flama”. 

domingo, 15 de diciembre de 2013

Sant Adrià 8 - Badalona 13

El derbi, amb victòria visitant

Des de feia jornades s’assenyalava els tebis inicis de partit amb què els badalonins restaven a l’expectativa del desenvolupament de joc amb un plantejament poc incisiu en atac i una preocupant manca concentració. No obstant, el requerit i necessari canvi de mentalitat es va materialitzar el passat dissabte en el derbi contra el Club Waterpolo Sant Adrià. La responsabilitat de no perdre una de les places capdavanteres de la classificació i la motivació contra un rival directe a casa seva van ser clau per a un inici del matx serè i efectiu.

No són pocs els badalonins que en algun moment han defensat els colors del Sant Adrià o, fins i tot, alguns van contribuir a la formació d’aquest equip. Per tant, els partits contra l’alienació de la ciutat veïna són molt més que un derbi. Així ho va demostrar Mateo López que amb la veterania i el fons que el caracteritza, va conduir el joc des de l’exterior de l’arc i va contribuir des de boia amb quatre gols, dos a la primera part. Una part que va començar amb avantatge local però que els nostres jugadors van capgirar al final dels vuit minuts amb 2-3

El segon quart va portar la igualada dels locals i la reacció dels visitants amb un altre gol de Mateo i els de Cisco, Isaac Tabuenca i Sergi Font. Aquest darrer en un penal provocat per ell mateix, que trencava l’ habitualment nefasta ratxa de llançaments errats des dels cinc metres. El Badalona controlava el partit però el Sant Adrià no es rendia i lluny d’abaixar els braços va seguir apretant en atac i remuntar diversos gols. Entre ells un a errada del capità “Flama” en una recuperació de pilota mal cedida al porter. Era el 6-7. Calia una reacció que donés una mica més de marge abans de finalitzar el quart i Mateo va reaparèixer posant el 6-8 en una jugada de superioritat numèrica amb què es va arribar a l’equador del partit. En aquest punt i com és freqüent aquesta temporada Jordi Pañella va cedir pas a la porteria a Pol Albert, després de dos quarts força atent i establint referències en defensa, molt significatives en les diverses inferioritats numèriques. El parcial malgrat la diferència de joc, el resultat va ser ajustat: 4-5.

A la tercera part calia rematar la feina. La pilota no entrava fàcilment en part gràcies al porter andrianenc amb una considerable capacitat de salt i uns xuts dels badalonins a voltes massa centrals. Un contraatac de Sergi al pal i algun altre errat per Jordi Esteve en són un exemple. Però Julio primer amb un xut sec, que ha passat per sobre el cap del porter des de l’arc en home de més, i després Cisco Roqué en un dels seus ajustats llançaments per l’escaire que han establert un reduït però beneficiós marge d’avantatge amb dos gols que han estat els únics que s’han vist al Poliesportiu Ricart al tercer quart. El Badalona ha jugat còmode i fruit del millor estat físic i els canvis administrats per Vicens Pascual ha mantingut un ritme de partit alt alhora que la iniciativa del joc, amb gran contribució d’Aarón Brea en el marcatge al boia -tot i les dues expulsions acumulades-.

El darrer quart ha començat amb el tercer gol de Cisco Roqué amb una vaselina estratosfèrica que posava un cinquè gol d’avantatge i li permetia treure’ s l’espina d’una vaselina molt mal llençada al primer quart. 6-11 al marcador en un resultat que Sergi Font s’encarregava d’ampliar amb unes dues dianes més. El pitxitxi feia honor a la seva estadística i acomplia el seu hat-trick. Per tant, tot lligat a una gran defensa col·lectiva i individual de, per exemple, Julio que ha caigut diverses ocasions a marcar un doble boia resolent-les amb nitidesa i, especialment, Pol Albert, molt segur sota pals amb aturades i pausant la sortida de pilota. Només dos gols dels locals han maquillat el resultat deixant el 8-13 final. El parcial ha estat de 2-3. Per tant, malgrat la sensació de domini badaloní i atès que tres dels quatre quarts s'han guanyat només per la mínima s’imposen dues conclusions. La primera que la sensació d’avantatge és transitòria i poc matemàtica i, per tant, poc fiable. I segona, i conseqüent de la primera, la victòria s’ha treballat al llarg de tot el partit amb la consciència que calia mantenir la intensitat fins al final. Hi han contribuït notòriament jugadors sovint a l’ombra però en tasques que beneficien a la resta de companys com Martí Vinyoles amb pocs minuts però convincent en defensa, Àlex Pagès amb el dinamisme d’interacció del seu joc, la lluita i defensa d’Oriol Navarro a la boia i Albert Ferrer “Flama” nedant en defensa i atac i provocant alguna expulsió. El Badalona d’aquesta jornada no ha apel·lat a les remuntades èpiques a meitat del partit.


Volem dedicar aquesta victòria al nostre company Pol Albert que tot i patir una greu pèrdua personal ha entrenat i jugat contribuint amb el seu carisma i afabilitat a mantenir el segon lloc a la classificació del seu equip.

CN Badalona: Jordi Pañella, Sergi Font (3), Aarón Brea, Martí Vinyoles, Mateo López (4), Cisco Roqué (3), Albert Ferrer “Flama”, Oriol Navarro, Àlex Pàges, Julio Jiménez (1), Isaac Tabuenca (1), Jordi Esteve (1), Pol Albert.



Crònica cortesia de Vicens Pascual

Revisió i adaptació: Albert Ferrer “Flama”

miércoles, 4 de diciembre de 2013

Badalona 10 - Banyoles 11

Badalona 10 - 11 Banyoles... i adéu al liderat.

La darrera crònica s’obria amb la preocupació per l’excés de calma i, especialment, per l’expectativa poc incisiva i de tempteig passiu amb què el Badalona iniciava els partits. El ralentiment del joc i la sensació de no saber com abordar el rival i el propi sistema organitzatiu d’atac havien estat la tònica de les darreres setmanes. La línia preocupant es va confirmar dissabte passat: el Badalona té un problema amb els inicis de partit. 

Així tot i l’afavoriment d’un penal –dubtós- a l’inici del matx gràcies a la lluita del boia Óscar Reloba, la sensació d’anarquia i esllanguiment dels badalonins feia témer un joc irregular i desencertat. Per començar el referit penal llençat per Cisco Roqué va participar del malefici característic dels locals des dels cinc metres. Va ser un dels diversos xuts estavellats al pal. El Banyoles va aprofitar millor els seus atacs: exclusions, jugades amb superioritat numèrica i una distribució ofensiva prou productiva amb dos gols. Entre un i altre, Sergi Font, el pitxitxi badaloní, havia aconseguit l’empat a u. Aparentment el resultat no era dolent però l’experiència d’enguany feia preveure una segona part incòmode. 

A tot plegat cal sumar-hi unes actuacions arbitrals qüestionables per ambdues banquetes però, significativament, pels interessos locals al llarg de tot el partit: constants faltes en atac assenyalades al boia, exclusions en contra molt rigoroses i fins i tot alguns dobles –que semblen la moda arbitral d’aquesta temporada-. A això cal sumar-hi els propis errors locals: atacs malversats amb pilotes perdudes, insuficiència en les transicions i contraatacs dels visitants van situar-los a quatre gols per davant amb un escandalós i quasi catastròfic 1-5 a meitat del segon quart. Una tímida reacció del Badalona va moure el marcador cap al 2-6 que ràpidament va ser contrarestat amb un altre gol del Banyoles (2-6). No obstant, la concentració anava en augment i al final de la part l’avantatge dels forasters era de dos gols: 4-6 i els mobles podien salvar-se als gols de David Arranz i una picaresca vaselina d’Isaac Tabuenca. 

Endollats en el partit, era el moment de remuntar seguint el patró de les anteriors jornades. Si en els dos primers parcials només es va xutar 7 vegades (amb el penal inclòs), en el tercer calia insistir en llançaments exteriors: van arribar gols de Cisco Roqué i Isaac Tabuenca. La potència defensiva, amb David Arranz i Aaron Brea al capdavant, des del marcatge de la boia, van posar les coses bastant difícils al rival que només va marcar un gol. 6-7: era qüestió d’incidir més atac, sense precipitar-se.

En el darrer quart, l’esperada sortida en tromba va endegar la remuntada necessària: Sergi Font marcava el seu tercer gol amb un dels seus potents llançaments exteriors. Però dues badades defensives capgiraven el marcador: 7-9. la insistència en defensa –col•locació en línia de passada i pressió sense falta- va permetre una recuperació inesperada de Sergi Font, que el capità “Flama” va conduir i aprofitar en un contraatac segellat amb la seva característica indecisió  “in extremis” sol davant el porter. Un parell de jugades més tard, Àlex Pagès aconseguia l’empat a 9 amb un xut sec, arran d’aigua, oportú, per l’angle curt en l’únic espai possible del costat dret del joc. Faltaven 3 minuts per la conclusió del matx.    

Sergi Font feia real el que era necessari: 10-9 amb el seu clàssic xut exterior després de nombroses fintes. No obstant a falta d’un minut i mig els visitants van aprofitar una altra de les onze superioritats numèriques que van gaudir: era l’empat a 10 i la tensió creixia fins a l’exasperació en jugadors, banquetes, grada... i àrbitres. D’ aquesta manera va arribar el detonant: un penal assenyalat arran d’una passada a la boia atacant que malgrat mig girar-se no havia pres pilota i el porter local, Jordi Pañella, ja tenia entre mans. Una decisió excessiva, únicament mereixedora d’expulsió o falta i que va encendre la grada badalonina i als jugadors locals fins a límits que van provocar l’expulsió de David Arranz per protestes reiterades. 

No va ser l’únic exclòs durant el partit: Cisco Roqué també havia estat expulsat del partit per protestes després d’una exclusió injusta. A les greuges de l’acta final, els àrbitres també deixaven incidència de les reclamacions d’Òscar Reloba. Més enllà de la inoportuna exaltació dels jugadors i l’error de dirigir-se als àrbitres, és simptomàtic que el desnivell dels col•legiats no és quelcom únic d’aquesta jornada. La Federació Catalana de Natació hauria d’atendre les mancances de determinats membres i procurar equips compensats entre veterania i novatisme. Al cap i a la fi, el waterpolo català és món prou petit per acabar-nos coneixent tots. Naturalment, Marc Carrillo, del Banyoles, va transformar el penal pujant el 10-11, definitiu, a falta de 10 segons pel final. Bona actuació, en general, d’ambdós porters locals, Pol Albert i Jordi Pañella.

El Badalona ha de replantejar-se la mentalitat de sortida. Una enèsima badada d’aquesta mena costarà la classificació pel grup adient a la fase següent anorreant les opcions d’ascens a tercera divisió. En aquest aspecte, potser cal repassar la tàctica sense urgència abans del xiulet inicial. Potser també cal establir un discurs més seriós abans de l’escalfament i fer aquest amb un rigor no sempre present. Són obvietats no prou assumides i que directament o indirecta, han passat factura. Les xifres ho demostren: dos partits perduts per un gol, quatre punts menys que quasi es tenien a l’abast i diverses jornades a l’expectativa de les remuntades èpiques en els dos darrers quarts o únicament al darrer. Sense dubte, la pròxima serà una altra de les jornades angoixants abans de l’aturada nadalenca. El rival, el Club Waterpolo Sant Adrià.

Parcials: 1-2, 3-4, 2-1, 4-4. Final 10-11

CN Badalona: Jordi Pañella, Sergi Font (3), Aaron Brea, Martí Vinyoles, Àlex Pagès (1), Cisco Roqué (1), Albert Ferrer “Flama” (1),Oriol Navarro, Óscar Reloba (1), Julio Jiménez, David Arranz (1), Isaac Tabuenca (2), Pol Albert. 

Crònica cortesia de Vicenç Pascual
Revisió i adaptació: Albert Ferrer “Flama”



domingo, 24 de noviembre de 2013

Badalona 10 - Hospitalet 8

A LA CÀRREGA

Badalona 10 - 8 Hospitalet B

Victòria (patint) però 2 punts més que ens mantenen líders!!!

Com sembla ser habitual en les darreres jornades, el Badalona ha iniciat el partit amb un excés de calma i confiança jugant a un ralentiment prematur. L’equip estava a l’expectativa dels atacs visitants que eren frustrats pel pal i pel porter Jordi Pañella que han evitat ensurts seriosos. Quan no, la pròpia pilota no entrava: en un contraatac dels visitants i una sortida del porter local, una vaselina s’ha quedat just al límit. El partit tenia moments d’atac i gol que finalment s’han resolt amb un parcial de 2-1 gràcies a l’encert de l’esquerrà Jordi Esteve i Òscar Reloba, molt lluitador a la boia.

Amb alguns moviment a la banqueta local, el segon quart ha començat millor gràcies a un xut des de l’exterior de Sergi Font. No obstant això, el desencert i la passivitat dels badalonins ha afavorit a l’Hospitalet B que, sense boia ni joc interior han sorprès Pañella amb xuts des de molta distància. Un d’ells una espectacular vaselina des de 7 metres que ha deixat glaçada la grada local. La situació és capgirava i el marcador era de 3-4. No obstant, la tenacitat i la veterania de l’equip blanc ha forçat algunes jugades d’home de més com la transformada per Xavier Querol des de la posició 1 en un xut sec, a bot i per l’angle curt. Era el 4-4 i a l’equador del partit calia replantejar-se la dinàmica de joc.

A la tercera part, el Badalona ha millorat notablement en defensa jugant a un pressing més segur i robant alguna pilota que ha permès jugades de contraatac que tampoc trobaven porteria. Xuts al pal o blocats per la defensa i el porter de Jordi Esteve, Cisco Roqué, Mateo López o Sergi Font afegien patiment i falta de precisió a un resultat que era de 4-6. Poc gol per molt atac que només en una jugada de punt d’honor per la banda dreta i a passada llarga del porter Pol Albert, el capità Albert Ferrer “Flama” ha pogut convertir en el cinquè gol pels locals.

Esperonats per Vicens Pascual, el darrer parcial ha capgirat definitivament la situació i s’ha fet gala del potencial remuntador i esperit lluitador. Defensa amb pressing, porter encertat en ajudes al marcador de boia i xuts llunyans, intensitat en les transicions i un atac més ben conduit pel major moviment de pilota han possibilitat elevar el nivell de joc i encertar de cara a porteria. Així Esteve en un altra jugada de "casta y veteranía" empatava el partit a 6 amb una finta i gir de canell que ha descol·locat al porter. Immediatament Sergi Font i Óscar Reloba estiraven la distància fins a dos gols 8-6 i per fi s’aprofitaven les jugades amb superioritat numèrica. El partit ha tingut alguns moments de certa bogeria en totes direccions: pilotes perdudes d’unes, contrafaltes dels dos equips, atacs truncats, homes de més en ambdós cantons i un Hospitalet B que aprofitava una superioritat numèrica per reduir la distància a un gol. Sergi Font reapareixia i sumava el seu tercer gol mentre que l’habilitat de Mateo sobreexcitava als locals que, enduts per la picaresca, provocaven una contrafalta i expulsió pròpia. Els crits de “Tongo, tongo” al sector de la grada hospitalenca es feien sentir. A poc més d’un minut pel final, aquesta superioritat numèrica l’ha conduït Mateo López trencant la línia dels dos metres pel cantó dret. Amb una passada d’efecte ingravitatori ha penjat la pilota al segon pal, on Albert Ferrer “Flama” l’ha empès amb un toc d’esquerra posant el definitiu 10-8 al marcador.

El resultat parcial d’aquesta part, 5-2, indica la intensitat amb què s’ha encarat el tram final d’un partit on l’ensurt d’un inici tou no pot repetir-se. El Badalona ha de replantejar-se la mentalitat de sortida. Especialment davant el Banyoles, la propera jornada, una badada d’aquesta mena costarà el liderat de la classificació. Potser calen repassos de tàctica menys urgents segons abans del partits i un discurs més seriós abans de l’escalfament? Sense dubte, la pròxima serà una de les cites més difícils del calendari abans de l’aturada nadalenca.

Parcials: 2-1, 2-3, 1-2, 5-2. Final: 10-8

CN Badalona: J. Pañella, Sergi Font (3), Aaron Brea, Xavi Querol (1), Mateo López, Cisco Roqué, Albert  Ferrer "Flama" (2), Oriol Navarro, Óscar Reloba (2), Martí Vinyoles, Dani Muñoz, Jordi Esteve (2) i Pol Albert.

Crònica cortesia de Vicens Pascual.
Revisió i adaptació: Albert Ferrer Flamarich

miércoles, 20 de noviembre de 2013

Igualada 10 - Badalona 12

ELS FRUITS DEL TREBALL EN EQUIP

El del passat dissabte era un partit important, un dels reptes més difícils de la primera fase i, és clar de la primera volta. Calia sumar ja fos amb un empat o directament amb una victòria per continuar a la part alta de la classificació.

El primer parcial va se molt igualat tant en el nombre d’ocasions com en l’estratègia seguida:  ambdós equips van estudiar-se molt, jugant amb tranquil·litat, fins i tot certa prudència. Els badalonins van defensar convincentment però en atac un solitari gol del retornat Cisco Roqué posava l’empat a u amb un potent xut des de cinc metres. El següent quart va ser els visitants van dominar, especialment amb un atac més insistent si bé sense gaire encert. A més, els àrbitres van castrar reiteradament els atacs visitants assenyalant contrafaltes força dubtoses del boia, Òscar Reloba. La precipitació en atac amb xuts a l’inici de la possessió, sense paciència per a bellugar la pilota i sense cercar jugades en moviment van  llastrar l’empenta badalonina que va veure com els locals s’avançaven amb un 3-1. No obstant, gràcies a dos gols fregant l’escaire de Sergi Font, el marcador tornava a equilibrar-se abans de l’equador del matx.

El decurs de la segona meitat del partit canviaria i gràcies a la claredat de les instruccions de Vicenç Pascual els visitants van posar una marxa més i van jugar amb calma. Els atacs van ser més llargs, van aprofitar més el temps de possessió de la pilota, van millorar la selecció de xut i van aconseguir gols com el tercer del compte particular de Sergi Font, un d’Òscar Reloba i un altre de l’esquerrà Jordi Esteve, que després de nombrosos intents, per fi trobava porteria. Així doncs, 3-6 a favor dels del casquet fosc. Però lluny de trobar un desenvolupament plàcid i controlar, el partit va patir moments “bojos” que van ampliar el marcador per ambdues bandes. Un gols, en part condicionats per decisions arbitrals poc raonables com  l’expulsió del boia Reloba o un penal assenyalat que va ajustar el marcador a un avantatge visitant mínim: 7-8.

Conscients de no deixar perdre l’ocasió, els badalonins van afrontar la darrera part, Esteve aprofitant una superioritat clavava la pilota a l’escaire i feia pujar el 7-9. Un gol de David Arranz, oportú  lluitador tant en atac com en defensa, gràcies a l’assistència d’Àlex Pagès, recuperava l’avantatge de dos gols que els igualadins havien escurçat. Amb el 8-10 al marcador i  a falta d’uns tres minuts pel final, l’actuació arbitral va fregar el surrealisme: un segon penal i una expulsió inexplicable van transformar-se en la igualada de l’Igualada a 10 gols. Un minut i mig pel final. Aleshores un altre xut des de lluny de Sergi Font facilitava les coses als visitants aconseguint un avantatge que calia defensar feréstegament. Una recuperació de pilota a falta de 43 segons i un balsàmic temps mort demanat per Vicens Pascual van permetre organitzar l’atac per a controlar la possessió. L’habilitat tàctica va transformar-se en un u contra u per la banda dreta oferint una opció de gol que Jordi Esteve va culminar amb una delicada vaselina que deixava sentenciat el partit a pocs segons del final. El següent atac dels locals va ser estèril i el Badalona aconseguia l’objectiu: dos punts i estar a la part alta de classificació gràcies al bon treball de tots els que van jugar, inclòs el jove Martí Vinyoles que va gaudir de minuts al segon i quart parcials demostrant fermesa defensiva. Una fermesa que van mantenir els porters, especialment Jordi Pañella i que va ser més diluïda en Pol Albert, en part pel compromís d’intentar aturar tres penals en un partit on la combinació arbitral induïa al patiment i l'exasperació. No és elegant assenyalar-ho però és sabut que el món waterpolístic català és petit i hi ha noms que piscina rere piscina, categoria rere categoria, deixen una imatge i un record.

PARCIALS: 1-1,2-2,4-5,3-4. FINAL 10-12

Badalona: J. Pañella, Sergi (4), Aaron, Querol, Alex Pagès, Cisco(2), Flama, Oriol, Oscar (1), Marti, Arranz (2), Esteve (3), Pol. 

Crònica de Vicens Pascual.
Revisió i adaptació d’Albert Ferrer Flamarich.

lunes, 11 de noviembre de 2013

Badalona 9 - 10 Júpiter

PRIMERA DERROTA
BADALONA 9 - 10 JUPITER (2-4,0-3, 3-2,4-1)

La sortida dels locals va ser molt tova i l’efectivitat del Júpiter va posar ràpidament en avantatge als visitants que van acabar la primera part amb un 2-4. De poc va servir la lluita i esforç del boia Óscar Reloba que només va aconseguir marcar un gol  –Mateo el segon-, en part per la bona col·locació del porter visitant.  
El segon quart va participar de les mateixes credencials amb uns resultats encara més desencisadors pels badalonins que van acusar molta precipitació en atac: xuts mal seleccionats, passades a la boia mal calculades, pèrdues de possessió per mala protecció de la pilota i un penal absurd de Jordi Pañella van ser determinants per a un parcial que va acabar amb un 0-3 a favor del Júpiter. A l’equador del matx el resultat desesperançava: 2-7 i les opcions de remuntada obligaven a un canvi de plantejament.
D’aquesta manera Vicens Pascual va moure la banqueta cercant frescor i dinamisme en el joc, quan el Júpiter, amb més experiència, especulava amb els 5 gols de marge: possessions llargues i movent-la amb calma en atac  i jugant amb un pressing opressiu en defensa per esgotar els 30 segons de possessió. No obstant, els locals van començar a entrar en el bon joc, més coordinats i amb major confiança, que donar fruit amb els dos gols de Xavier Querol i un de Sergi que escurçaven distàncies. 5-9 al final del tercer quart.  
Optimistes i lluitadors, el del Club Natació Badalona van sortir al darrer parcial amb una defensa de pressing absolut i hàbil col·locació per a interceptar pilotes i, fruit d’un millor estat físic, van encarrilar una remuntada imparable amb gols de Jordi Esteve i uns altres dos gols de Sergi Font que deixaven el marcador amb 8-9 a falta de tres minuts per al xiulet final. Tot i això, el Júpiter va aprofitar una superioritat numèrica per recuperar un avantatge de dos gols que es va escurçar amb un gol d’Isaac Tabuenca a falta d’un minut. El darrer atac dels locals no va trobar porteria i amb un parcial que havia capgirat la situació del partit (4-1) s’arribava al final amb un resultat de 9-10 i una derrota amb sensació ambivalent: dolorosa per  no puntuar però optimista pel potencial  i resistència demostrats en el tercer partit de lliga. Encara queda més de mitja primera volta i la segona. Ara cal analitzar els errors i preparar a fons el partit contra l’Igualada que serà de semblant o superior dificultat atès que és un dels aspirants a la part alta de la classificació.

Parcials: 0-1,0-2,1-2,1-3,1-4,2-4 (1ª part) 2-5, 2-6, 2-7(2ª part) 3-7, 4-7, 4-8, 4-9,5-9 (3ª part), 6-9, 7-9, 8-9, 8-10 i 9-10 (4ª part).  

CN Badalona: J. Pañella, Sergi Font (3), Aaron Brea, Xavi Querol (2), Mateo López (1), Isaac Tabuenca (1), Albert Ferrer, Oriol Navarro, Oscar Reloba(1), Julio Jiménez, David Arranz, Jordi Esteve (1) i Pol Albert.

Cal agrair el suport de Jordi Carretero que, patint a la banqueta, s’estrenava en les seves funcions de Delegat de camp. L’ agraïment també és extensible a la guapa delegada d’equip, Mercè Romero, d’innegable eficiència en la logística. Igualment és una satisfacció per a la salubritat moral del conjunt i del waterpolo badaloní el recolzament de la grada, tan nombrosa com implicada el passat dissabte. També enviem una salutació als companys Cisco Roqué i Daniel Romaní que eren baixa per lesió.

Crònica cortesia de Vicens Pascual /Revisió i adaptació: Albert Ferrer Flamarich

miércoles, 6 de noviembre de 2013

Badalona vs Júpiter

El proper dissabte 9 de novembre el Badalona rep al Júpiter, el partit tindrà lloc a les 19 h a la Piscina Municipal de Badalona.

L'equip de Vicens Pascual afronta un partit crucial tot i estar en la 3a Jornada de Lliga. Els visitants van guanyar a l'Hospitalet B i van perdre contra Igualada. De ben segur que serà un duel disputat fins al final i un dur xoc de forces. Davant un rival com aquest, demanem a la nostra gent que s'apropi a la piscina a viure des de la grada aquest apassionant match!

Per commemorar aquest duel, el gran Jordi Esteve ha fet gala del seu enginy, creant aquest cartell de luxe.



Vine a animar el teu equip!! Som-hi!! Junts farem la força!!