domingo, 24 de noviembre de 2013

Badalona 10 - Hospitalet 8

A LA CÀRREGA

Badalona 10 - 8 Hospitalet B

Victòria (patint) però 2 punts més que ens mantenen líders!!!

Com sembla ser habitual en les darreres jornades, el Badalona ha iniciat el partit amb un excés de calma i confiança jugant a un ralentiment prematur. L’equip estava a l’expectativa dels atacs visitants que eren frustrats pel pal i pel porter Jordi Pañella que han evitat ensurts seriosos. Quan no, la pròpia pilota no entrava: en un contraatac dels visitants i una sortida del porter local, una vaselina s’ha quedat just al límit. El partit tenia moments d’atac i gol que finalment s’han resolt amb un parcial de 2-1 gràcies a l’encert de l’esquerrà Jordi Esteve i Òscar Reloba, molt lluitador a la boia.

Amb alguns moviment a la banqueta local, el segon quart ha començat millor gràcies a un xut des de l’exterior de Sergi Font. No obstant això, el desencert i la passivitat dels badalonins ha afavorit a l’Hospitalet B que, sense boia ni joc interior han sorprès Pañella amb xuts des de molta distància. Un d’ells una espectacular vaselina des de 7 metres que ha deixat glaçada la grada local. La situació és capgirava i el marcador era de 3-4. No obstant, la tenacitat i la veterania de l’equip blanc ha forçat algunes jugades d’home de més com la transformada per Xavier Querol des de la posició 1 en un xut sec, a bot i per l’angle curt. Era el 4-4 i a l’equador del partit calia replantejar-se la dinàmica de joc.

A la tercera part, el Badalona ha millorat notablement en defensa jugant a un pressing més segur i robant alguna pilota que ha permès jugades de contraatac que tampoc trobaven porteria. Xuts al pal o blocats per la defensa i el porter de Jordi Esteve, Cisco Roqué, Mateo López o Sergi Font afegien patiment i falta de precisió a un resultat que era de 4-6. Poc gol per molt atac que només en una jugada de punt d’honor per la banda dreta i a passada llarga del porter Pol Albert, el capità Albert Ferrer “Flama” ha pogut convertir en el cinquè gol pels locals.

Esperonats per Vicens Pascual, el darrer parcial ha capgirat definitivament la situació i s’ha fet gala del potencial remuntador i esperit lluitador. Defensa amb pressing, porter encertat en ajudes al marcador de boia i xuts llunyans, intensitat en les transicions i un atac més ben conduit pel major moviment de pilota han possibilitat elevar el nivell de joc i encertar de cara a porteria. Així Esteve en un altra jugada de "casta y veteranía" empatava el partit a 6 amb una finta i gir de canell que ha descol·locat al porter. Immediatament Sergi Font i Óscar Reloba estiraven la distància fins a dos gols 8-6 i per fi s’aprofitaven les jugades amb superioritat numèrica. El partit ha tingut alguns moments de certa bogeria en totes direccions: pilotes perdudes d’unes, contrafaltes dels dos equips, atacs truncats, homes de més en ambdós cantons i un Hospitalet B que aprofitava una superioritat numèrica per reduir la distància a un gol. Sergi Font reapareixia i sumava el seu tercer gol mentre que l’habilitat de Mateo sobreexcitava als locals que, enduts per la picaresca, provocaven una contrafalta i expulsió pròpia. Els crits de “Tongo, tongo” al sector de la grada hospitalenca es feien sentir. A poc més d’un minut pel final, aquesta superioritat numèrica l’ha conduït Mateo López trencant la línia dels dos metres pel cantó dret. Amb una passada d’efecte ingravitatori ha penjat la pilota al segon pal, on Albert Ferrer “Flama” l’ha empès amb un toc d’esquerra posant el definitiu 10-8 al marcador.

El resultat parcial d’aquesta part, 5-2, indica la intensitat amb què s’ha encarat el tram final d’un partit on l’ensurt d’un inici tou no pot repetir-se. El Badalona ha de replantejar-se la mentalitat de sortida. Especialment davant el Banyoles, la propera jornada, una badada d’aquesta mena costarà el liderat de la classificació. Potser calen repassos de tàctica menys urgents segons abans del partits i un discurs més seriós abans de l’escalfament? Sense dubte, la pròxima serà una de les cites més difícils del calendari abans de l’aturada nadalenca.

Parcials: 2-1, 2-3, 1-2, 5-2. Final: 10-8

CN Badalona: J. Pañella, Sergi Font (3), Aaron Brea, Xavi Querol (1), Mateo López, Cisco Roqué, Albert  Ferrer "Flama" (2), Oriol Navarro, Óscar Reloba (2), Martí Vinyoles, Dani Muñoz, Jordi Esteve (2) i Pol Albert.

Crònica cortesia de Vicens Pascual.
Revisió i adaptació: Albert Ferrer Flamarich

miércoles, 20 de noviembre de 2013

Igualada 10 - Badalona 12

ELS FRUITS DEL TREBALL EN EQUIP

El del passat dissabte era un partit important, un dels reptes més difícils de la primera fase i, és clar de la primera volta. Calia sumar ja fos amb un empat o directament amb una victòria per continuar a la part alta de la classificació.

El primer parcial va se molt igualat tant en el nombre d’ocasions com en l’estratègia seguida:  ambdós equips van estudiar-se molt, jugant amb tranquil·litat, fins i tot certa prudència. Els badalonins van defensar convincentment però en atac un solitari gol del retornat Cisco Roqué posava l’empat a u amb un potent xut des de cinc metres. El següent quart va ser els visitants van dominar, especialment amb un atac més insistent si bé sense gaire encert. A més, els àrbitres van castrar reiteradament els atacs visitants assenyalant contrafaltes força dubtoses del boia, Òscar Reloba. La precipitació en atac amb xuts a l’inici de la possessió, sense paciència per a bellugar la pilota i sense cercar jugades en moviment van  llastrar l’empenta badalonina que va veure com els locals s’avançaven amb un 3-1. No obstant, gràcies a dos gols fregant l’escaire de Sergi Font, el marcador tornava a equilibrar-se abans de l’equador del matx.

El decurs de la segona meitat del partit canviaria i gràcies a la claredat de les instruccions de Vicenç Pascual els visitants van posar una marxa més i van jugar amb calma. Els atacs van ser més llargs, van aprofitar més el temps de possessió de la pilota, van millorar la selecció de xut i van aconseguir gols com el tercer del compte particular de Sergi Font, un d’Òscar Reloba i un altre de l’esquerrà Jordi Esteve, que després de nombrosos intents, per fi trobava porteria. Així doncs, 3-6 a favor dels del casquet fosc. Però lluny de trobar un desenvolupament plàcid i controlar, el partit va patir moments “bojos” que van ampliar el marcador per ambdues bandes. Un gols, en part condicionats per decisions arbitrals poc raonables com  l’expulsió del boia Reloba o un penal assenyalat que va ajustar el marcador a un avantatge visitant mínim: 7-8.

Conscients de no deixar perdre l’ocasió, els badalonins van afrontar la darrera part, Esteve aprofitant una superioritat clavava la pilota a l’escaire i feia pujar el 7-9. Un gol de David Arranz, oportú  lluitador tant en atac com en defensa, gràcies a l’assistència d’Àlex Pagès, recuperava l’avantatge de dos gols que els igualadins havien escurçat. Amb el 8-10 al marcador i  a falta d’uns tres minuts pel final, l’actuació arbitral va fregar el surrealisme: un segon penal i una expulsió inexplicable van transformar-se en la igualada de l’Igualada a 10 gols. Un minut i mig pel final. Aleshores un altre xut des de lluny de Sergi Font facilitava les coses als visitants aconseguint un avantatge que calia defensar feréstegament. Una recuperació de pilota a falta de 43 segons i un balsàmic temps mort demanat per Vicens Pascual van permetre organitzar l’atac per a controlar la possessió. L’habilitat tàctica va transformar-se en un u contra u per la banda dreta oferint una opció de gol que Jordi Esteve va culminar amb una delicada vaselina que deixava sentenciat el partit a pocs segons del final. El següent atac dels locals va ser estèril i el Badalona aconseguia l’objectiu: dos punts i estar a la part alta de classificació gràcies al bon treball de tots els que van jugar, inclòs el jove Martí Vinyoles que va gaudir de minuts al segon i quart parcials demostrant fermesa defensiva. Una fermesa que van mantenir els porters, especialment Jordi Pañella i que va ser més diluïda en Pol Albert, en part pel compromís d’intentar aturar tres penals en un partit on la combinació arbitral induïa al patiment i l'exasperació. No és elegant assenyalar-ho però és sabut que el món waterpolístic català és petit i hi ha noms que piscina rere piscina, categoria rere categoria, deixen una imatge i un record.

PARCIALS: 1-1,2-2,4-5,3-4. FINAL 10-12

Badalona: J. Pañella, Sergi (4), Aaron, Querol, Alex Pagès, Cisco(2), Flama, Oriol, Oscar (1), Marti, Arranz (2), Esteve (3), Pol. 

Crònica de Vicens Pascual.
Revisió i adaptació d’Albert Ferrer Flamarich.

lunes, 11 de noviembre de 2013

Badalona 9 - 10 Júpiter

PRIMERA DERROTA
BADALONA 9 - 10 JUPITER (2-4,0-3, 3-2,4-1)

La sortida dels locals va ser molt tova i l’efectivitat del Júpiter va posar ràpidament en avantatge als visitants que van acabar la primera part amb un 2-4. De poc va servir la lluita i esforç del boia Óscar Reloba que només va aconseguir marcar un gol  –Mateo el segon-, en part per la bona col·locació del porter visitant.  
El segon quart va participar de les mateixes credencials amb uns resultats encara més desencisadors pels badalonins que van acusar molta precipitació en atac: xuts mal seleccionats, passades a la boia mal calculades, pèrdues de possessió per mala protecció de la pilota i un penal absurd de Jordi Pañella van ser determinants per a un parcial que va acabar amb un 0-3 a favor del Júpiter. A l’equador del matx el resultat desesperançava: 2-7 i les opcions de remuntada obligaven a un canvi de plantejament.
D’aquesta manera Vicens Pascual va moure la banqueta cercant frescor i dinamisme en el joc, quan el Júpiter, amb més experiència, especulava amb els 5 gols de marge: possessions llargues i movent-la amb calma en atac  i jugant amb un pressing opressiu en defensa per esgotar els 30 segons de possessió. No obstant, els locals van començar a entrar en el bon joc, més coordinats i amb major confiança, que donar fruit amb els dos gols de Xavier Querol i un de Sergi que escurçaven distàncies. 5-9 al final del tercer quart.  
Optimistes i lluitadors, el del Club Natació Badalona van sortir al darrer parcial amb una defensa de pressing absolut i hàbil col·locació per a interceptar pilotes i, fruit d’un millor estat físic, van encarrilar una remuntada imparable amb gols de Jordi Esteve i uns altres dos gols de Sergi Font que deixaven el marcador amb 8-9 a falta de tres minuts per al xiulet final. Tot i això, el Júpiter va aprofitar una superioritat numèrica per recuperar un avantatge de dos gols que es va escurçar amb un gol d’Isaac Tabuenca a falta d’un minut. El darrer atac dels locals no va trobar porteria i amb un parcial que havia capgirat la situació del partit (4-1) s’arribava al final amb un resultat de 9-10 i una derrota amb sensació ambivalent: dolorosa per  no puntuar però optimista pel potencial  i resistència demostrats en el tercer partit de lliga. Encara queda més de mitja primera volta i la segona. Ara cal analitzar els errors i preparar a fons el partit contra l’Igualada que serà de semblant o superior dificultat atès que és un dels aspirants a la part alta de la classificació.

Parcials: 0-1,0-2,1-2,1-3,1-4,2-4 (1ª part) 2-5, 2-6, 2-7(2ª part) 3-7, 4-7, 4-8, 4-9,5-9 (3ª part), 6-9, 7-9, 8-9, 8-10 i 9-10 (4ª part).  

CN Badalona: J. Pañella, Sergi Font (3), Aaron Brea, Xavi Querol (2), Mateo López (1), Isaac Tabuenca (1), Albert Ferrer, Oriol Navarro, Oscar Reloba(1), Julio Jiménez, David Arranz, Jordi Esteve (1) i Pol Albert.

Cal agrair el suport de Jordi Carretero que, patint a la banqueta, s’estrenava en les seves funcions de Delegat de camp. L’ agraïment també és extensible a la guapa delegada d’equip, Mercè Romero, d’innegable eficiència en la logística. Igualment és una satisfacció per a la salubritat moral del conjunt i del waterpolo badaloní el recolzament de la grada, tan nombrosa com implicada el passat dissabte. També enviem una salutació als companys Cisco Roqué i Daniel Romaní que eren baixa per lesió.

Crònica cortesia de Vicens Pascual /Revisió i adaptació: Albert Ferrer Flamarich

miércoles, 6 de noviembre de 2013

Badalona vs Júpiter

El proper dissabte 9 de novembre el Badalona rep al Júpiter, el partit tindrà lloc a les 19 h a la Piscina Municipal de Badalona.

L'equip de Vicens Pascual afronta un partit crucial tot i estar en la 3a Jornada de Lliga. Els visitants van guanyar a l'Hospitalet B i van perdre contra Igualada. De ben segur que serà un duel disputat fins al final i un dur xoc de forces. Davant un rival com aquest, demanem a la nostra gent que s'apropi a la piscina a viure des de la grada aquest apassionant match!

Per commemorar aquest duel, el gran Jordi Esteve ha fet gala del seu enginy, creant aquest cartell de luxe.



Vine a animar el teu equip!! Som-hi!! Junts farem la força!!


domingo, 27 de octubre de 2013

Granollers B 8 - Badalona 11

"El Badalona s'enduu la victòria en el primer duel a tot o res"

El conjunt badaloní visitava la piscina del CN Granollers, havent d'afrontar un dels desplaçaments més complicats de la lliga. L'equip de Vicens Pascual tenia la baixa per sanció del boia d' Óscar Reloba, amb la qual havia d'improvisar amb altres jugadors menys habituats a aquesta posició.

El partit va començar amb un Badalona fent "pressing" a tot el camp i fent gol en la primera jugada d'atac gràcies a David Arranz que aconseguia l' 1 a 0, des de la boia, amb una gran acció. El Granollers no es veia gens còmode amb la pressió visitant i les seves jugades acabaven amb xuts defectuosos que no suposaven massa problemes pel porter Jordi Pañella. El segon gol però trigava en arribar i no va ser fins gairebé la fi del primer quart quan Cisco va aprofitar una passada de Jordi Pañella per batre al porter per baix. El primer parcial acabà amb un 0-2 pel Badalona.

El segon quart començava amb l'entrada dels jugadors de la banqueta que havien de seguir el plantejament anterior i així va ser, la llàstima fou que els àrbitres van començar a regalar expulsions amb cada pilota que donaven a la boia els jugadors locals. Els àrbitres van tenir divergències entre ells i quan un assenyalava quelcom l'altre ho canviava, així una expulsió a favor del Badalona provocada per Julio, va convertir-se en una expulsió de dit jugador i una recuperació de l'Àlex Pagés després que el Granollers treies una falta, va ser expulsió segons l'àrbitre per què la pilota no estava en joc. Amb tanta expulsió en contra dels badalonins, el Granollers va aprofitar per fer 3 gols, mentre el Badalona feia 2 gols de Cisco i un de Mateo. El segon parcial era de 3-3 amb un 3-5 al marcador.

El tercer parcial va començar amb un penal a favor del Badalona que Cisco va enviar al pal, però gairebé immediatament es va assenyalar un altre que Mateo es va encarregar de transformar i encara un altre més que va poder transformar aquest cop si, Cisco. El joc seguia igual amb expulsions rigoroses en contra del Badalona, amb un penal que Pol Albert, que havia entrat al descans, va aturar amb una gran estirada. Aquest parcial va ser el més igualat ja que per uns instants inclòs el Granollers va empatar a 5 el marcador. David Arranz seguia imparable a la boia, molt lluitador i aconseguia un altre gol. En l'última jugada de la 3ª part, Sergi Font amb un gran gol de vaselina des de 5 metres feia que la diferència al final del parcial fos de 2 gols. El parcial era de 4-4, amb un 7-9 a l'electrònic.

L'últim quart va seguir un ritme més igualat dels 2 equips, però el Badalona imposà la seva llei . Poc després Aaron i Àlex Pagès van rebre la seva 3ª i definitiva expulsió que no els permetria tornar a l'aigua. Martí Vinyoles en una jugada sense massa història va ser expulsat, encara que el Badalona va impedir el gol local. El duet arbitral seguia portant la batuta del partit i assenyalava un penal en una acció bastant discutible ja que entre Pol i Julio van treure-li la pilota al boia i quan ja la tenia a les mans per jugar-la, Pol, es va assenyalar penal de Julio, un altre amb 3 expulsions que ja no tornaria a entrar. Aquest cop Pol Albert tot i encertar la trajectòria de la pilota no va poder aturar-lo. Tot i això el Badalona no deixava jugar al Granollers amb faltes que impedien que el seu joc rodés i moltes recuperacions de pilota. Martí Vinyoles va estar molt actiu en defensa tot i que li va tocar marcar el jugador més rocós del Granollers.

 Cap a l'equador de l'últim parcial va tenir lloc una picabaralla a la boia del Granollers, David Arranz i el boia local, van ser expulsats per vermella directa, d'aquesta manera, s'elevava fins a 4 el nombre de jugadors desqualificats del Badalona.  Tot i això, Jordi Esteve i Flama per la dreta van seguir amb un ritme alt sense expulsions i anticipant-se als contraris, sense expulsions van parar bona part de l'atac local. Sergi Font va aconseguir de contraatac l'últim gol del partit en una acció que tant ell com el seu marcador van interpretar com a expulsió del jugador local, que és va quedar parat d'esquenes mentre Mateo tornava la pilota a Sergi per foradar la porteria. El parcial acabà amb 1-2 i el resultat final fou de 8-11.

Gran partit de tot l'equip, molt endollat amb la banqueta aportant frescor, intensitat i lluita al partit, gràcies a la força que va transmetre Vicens Pascual en tot moment. Tots els jugadors van contribuir a la victòria imposant un gran físic i treball en tot moment. Cal destacar als 2 porters, Pañella i Pol Albert, repartint-se 2 parts cadascun, estant al 100% en cada atac local, tenint una gran incidència en les seves aturades i també iniciant atacs, inclosa alguna passada de gol, els 2 van estar de 10. Com a nota negativa, les nombroses expulsions en contra (13) sobretot l'acció de David Arranz castigada amb vermella que té bastants números de significar 1 partit de sanció.

Van jugar: Pañella, Sergi Font (2), Aaron, Querol, Mateo (2), Cisco (4), Flama, Martí Vinyoles, Àlex Pagès, Julio, Arranz (3), Esteve i Pol Albert.

El Badalona juga el proper partit el 9 de novembre a casa rebent la visita del Júpiter.




domingo, 20 de octubre de 2013

Badalona 23 Autònoma B 10

Per fi sona el xiulet i comença la temporada 2013-2014, amb un primer partit a priori ben assequible pel Badalona contra la Universitat Autònoma B, un equip ple de jugadors veterans que no tenen la possibilitat d'entrenar més de 3 dies, la qual cosa fa que el nostre equip entrenant 5 dies setmanals tingui molt més físic que el rival del primer partit.

Els 2 primers quarts han donat la raó a l'equip badaloní que s'ha imposat per 5-1 i per 4-1 abans del descans, fent gala d'un joc molt ofensiu i amb un alt percentatge d'encert. Així al descans el resultat era de 9-2 favorable als locals.

Al tercer quart ha canviat bastant el guió del partit, sobretot arrel de l'expulsió per agressió del nostre boia, Óscar Reloba al qual l'àrbitre ha mostrat la vermella directa sense contemplacions cosa que significa que restarà sancionat entre 2 i 3 partits segons decideixi el Comitè de la Federació Catalana de Natació. L'expulsió ha fet que el Badalona jugués durant 4 minuts amb un home menys i ha permès els visitants reduir diferències al marcador gràcies a gols des de més enllà de 5 metres. Jordi Pañella ha baixat la guàrdia i la defensa també ha baixat la intensitat cosa que ha fet que fossin  7 els gols encaixats. El Badalona però, ha aconseguit 4 gols, gràcies als contraatacs amb Jordi Esteve i Sergi Font, aquest últim lluint una gran tècnica trencant al porter després de diverses fintes amb una rosca que encara no sap per on ha anat. El tercer quart ha acabat 4-7, amb un marcador de 13-9.

La diferència al marcador era pràcticament mínima i mirant la qualitat dels 2 equips no feia justícia, ja que era un partit fins i tot per arribar a la trentena de gols. El joc ja estava amb igualtat de jugadors i amb 7 contra 7 el Badalona gairebé sempre al contraatac, ha aconseguit un gran nombre de gols de mans Xavi Querol, Jordi Esteve, David Arranz, Aaron, Sergi Font, Alex Pagès, Cisco, Oriol i Mateo, alguns més brillants que altres però sempre amb molta generositat jugant en equip. La diferència en el joc ha estat també gràcies a Jordi Pañella que s'ha desfet de la badada anterior, fins i tot ha assistit en vàries ocasions als companys i ha estat atent sota pals tot i que els visitants no han arribat massa vegades a porteria. Amb una Autònoma B totalment fosa sense forces, el Badalona ha aconseguit un parcial de 10-1. El resultat final ha estat de 23-10.

Pel Badalona han jugat: J.Pañella, Sergi Font (5 gols), Aaron Brea (1), Xavi Querol (3), Mateo (4), Cisco (2), Flama (1), Oriol (1), Óscar, Alex Pagès (1), David Arranz (1) i J. Esteve (4).

L'equip rebent instruccions del Míster. Foto de Joan Sebastià


El Badalona jugarà el partit corresponent a la 2ª Jornada de la Lliga Preferent el proper 26 d'octubre visitant al Granollers B, un partit que segurament serà més complicat que el primer.

Deixem l'enllaç del diari digital OLIMPIC BADALONA que a partir d'ara publicarà les cròniques del partit, promocionant el nostre equip en el seu mitjà, jove, dinàmic i sobretot fent arribar l'esport badaloní a tothom:

http://www.olimpicbadalona.com/poliesportiu/item/359-el-club-nataci%C3%B3-badalona-comen%C3%A7a-la-lliga-amb-una-golejada-a-casa.html

La galeria del partit de Joan Sebastià la podreu trobar en l'enllaç de sota:

https://picasaweb.google.com/joan.sebastia/WaterPolo19X2013?feat=email

lunes, 14 de octubre de 2013

La nova temporada comença, la veu de l'entrenador, Vicens Pascual

Amb la Temporada 2013-2014 a tocar, Vicens Pascual compta amb la base de l'equip de la passada temporada, tot i que amb algunes baixes, però en línies generals amb un equip més rodat amb 6 incorporacions noves que donaran qualitat, banqueta i bon to físic a la plantilla.

Les noves peces de l'equip són: 2 jugadors nascuts al 1995, Sergi Font i Martí Vinyoles, el primer procedent del C.E Mediterrani i el segon procedent del CN Catalunya, ambdós debuten en categoria sènior aquesta temporada; Oriol Navarro i Pol Albert, procedents del CN Premià; Àlex Pagès de 24 anys, que és de la cantera del Mataró i ja havia jugat a Badalona un temporada, Aaron Brea que ha jugat al C.WP Sant Adrià durant la seva trajectòria, jugador experimentat amb 26 anys i Óscar Reloba, procedent del CN Sant Feliu, amb 25 anys, ha jugat a la 2a Divisió Nacional diverses temporades. Venen a sumar també Marc Garcia que ve de Premià i Isaac Tabuenca que ha jugat darrerament al CN Poble Nou.

Les baixes són Dani Costa, Jordi Lob-Levyt, Marc Herrero, Marc Pelegrí i Àlex Pérez als quals desitgem èxits i sort en el seu camí.

L'equip està dins el Grup B de la Lliga Catalana Preferent, a priori veient els 2 grups, sembla el més complicat, amb 2 equips que van baixar fa 2 temporades de 3a com són el Jupiter i l'Igualada, que segurament seran els rivals a batre, se sumen a ells nous filials com Hospitalet B i Granollers B, equips segurament plagats de joves amb escola i amb ganes de donar guerra, completen el grup el C.WP Sant Adrià, que a la seva piscina pot complicar la vida a qualsevol que hi passi, l'Autònoma B i el Banyoles.

Malgrat que no serà gens fàcil guanyar tots els partits que se li presentin a l'equip, depenem de nosaltres, si apliquem caràcter, ordre, intensitat i seguretat, de ben segur que arribarem a bon port.

El Badalona juga el seu primer partit aquest dissabte 19 d'octubre a la Piscina Municipal de Badalona a les 19 hores contra l'Autònoma B.

Vicens Pascual